HALKLA İLİŞKİLER REKLAMCILIK EDITION

Taban puanlar, yüzdelik dilimler vs. vs… Daha önce gördüğünüz tüm tercih rehberlerini unutun! Dream catcher tercih rehberi olarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nü masaya yatırıyoruz. Bakalım bu bölüm size neler katabilir?

Artık her sektörde ihtiyaç duyulan, çok yönlü bir meslektir halkla ilişkiler ve reklamcılık. Okurken kazanımları artıran, bireylerin iletişim becerilerini geliştiren, gündem hakkında konuşabildikleri birçok pencereden baktıran, günden güne geliştiren bir alandır. Sınırlamaları çok azdır, isterseniz bir medya, isterseniz bir kamu kuruluşunda çalışabilirsiniz. Sizi kalıplara sokmadan olmak istediğiniz şekli almanızda yardımcı olan bu güzel meslek ayrıca uluslararası araştırmalara göre dünyada en çok gelir getiren ve nitelikli personel ihtiyacı olan mesleklerden bir tanesi.

Projeler, sunumlar, toplantılar, grup çalışmaları, gündem takibi derken sosyal zekâ ve farkındalık bir hayli artıyor. Bunlara okurken çok fazla sunuma maruz kalmaktan doğan hitap yeteneği de eklenince insan ilişkileri güçleniyor. Karşındaki insanı kolay anlama, çözüm yolu bulma ve çok yönlü değerlendirme yeteneği sayesinde halkla ilişkiler ve reklamcılık mezunları bulundukları ortamda kolaylıkla fark yaratabiliyor. Mesleğin en büyük kazanımlarından biri şüphesiz ki etkin bir iletişim becerisi. Hatta mesleğin temel taşlarından biri.

Mesleğin en önemli özelliklerinden biri, olayları tek bir pencereden izlemek değil herkesin gözünden analiz edebilmektir. Bir kampanya hazırlarken veya bir sunum yaparken sadece tek bir noktayı ele alarak başarı yakalanamayacağından, bakış açısı genişliyor ve empati yeteneği de artıyor. Hal böyle olunca halkla ilişkiler ve reklamcılık mezunları, girdikleri her ortama kolaylıkla uyum sağlarken ortamdaki gündemi yönlendirebiliyor.

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık okurken de mezun olduktan sonra da tek başına yürütülen bir meslek değildir. Çalışmalar ekiple, sunumlar yine iş bölümüyle kotarılır. Bireysel fark ve performans ekibin başarısında belirleyicidir. Bu nedenle sorumluluk duygusuna sahip olma, ekip çalışmasını kavrama ve paylaşımcı olma kaçınılmaz hale gelir.

BU MESLEK “GELECEKTEKİ SEN” İÇİN İYİ BİR ALTERNATİF İSE TERCİHLERİNİZİ BUNA GÖRE ŞEKİLLENDİREBİLİRSİNİZ

Ama tabi seçeceğiniz üniversite

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerini bir arada sunan, yenilikçi İngilizce müfredata sahipse,

Çok sayıda bağlantı ile farklı sektörel yelpazede staj imkânı ve “Erasmus Değişim Programı” kapsamında İspanya, Hollanda ve Finlandiya’daki anlaşmalı üniversitelerde uluslararası eğitim deneyimi sağlıyorsa,

Sektörün profesyonellerinden uygulama dersleri veriyorsa,

Ortak Eğitim Programı kapsamında sektör-üniversite bağlantısını çoktan oluşturmuşsa,

Aktif çalışan iletişim topluluğunda, Atılım Haber uygulama gazetesi başta olmak üzere birçok yaratıcı işin parçası olma fırsatı varsa,

İlk tercihin burası olabilir.

BENDE BUNDAN İSTİYORUM DİYORSAN