TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ OKUMAK NEDİR? NE DEĞİLDİR?

Eğer üniversitede turizm ile ilgili bir bölümde okumak istiyorsanız “öyle atacak çok bir havanız yoktur” önyargısını ustaca bertaraf edebilmeniz gerekebilir. Çevrenizdekiler size  “ne okuyorsun?” diye sorduğunda ve siz “turizm” dediğinizde bazıları susar yorum bile yapmaz, bazıları da çokbilmiştir “Turizm okununca ne oluyor?” gibi çapsızlıklarda bulunur. “Peki turizm okumak gerçekten bu kadar sıradan mıdır?" ya da “kolay mıdır?” ya da diğer bir görüşe göre “ Ooooo Turizm! Ne ortam vardır sende?” kadar basit midir?

İŞTE BÖLÜM İLE İLGİLİ DOĞRU BİLİNEN YANLIŞLAR

Yata yata bitirilen bir bölümdür. Okumasanız da olur. “Bizim bi tanıdık turizm falan okumadı ama Bodrum’da bir butik otel…”

O iş öyle değil işte. Bu bölümde okuyorsanız, durmaksızın kendinizi geliştirmeniz gerekir, çünkü dünya ekonomisinin nabzını tutan bir sektör için hazırlanıyorsunuz.  Bu nedenle sektörün yeni trendlerini ve ekonomik konjonktürü sürekli takip ekmek durumundasınız. Yaratıcı, girişimci ve liderlik vasfı kazanmış bir yönetici adayısınız.

“Kabul ediyorum biraz zor ama oldukça havalı!  Havalimanında kulağınızda BT kulaklık ve akıcı İngilizcenizle konaklamaya gelecek olan “Japon” kafilesinin özel isteklerini çözerken, National Geographic okuduğunuzu görür gibiyim.”

“Sermayen yoksa hiç girme o işe zaten öğreneceğin iki program bi staj  ” 

O konu da tam olarak öyle değil! Turizm konusunda artık sadece iyi niyet ve güler yüz yeterli değil. Dünya trendleri, küresel iklim değişikliklerine göre yeni stratejiler bulma, alternatif turizm fikirleri geliştirme gibi birçok konuda fikir sahibi olmanız gerektiği gibi, ciddi bir işletme formasyonuna da ihtiyacınız var. Yani kendi işletmenizi de açacak olsanız bütün bunlara hâkim olmadan, bu konuda nitelikli bir eğitim almadan bunu yapmanız mümkün değil.

“ Şimdi de gezegenler arası turizmin öncü isimlerinden ………….’ ya bir soru yöneltmek istiyoruz. 2030 yılının tatil trendleri nelerdir. Tatilcilere ne önerirsiniz? Cümlesindeki noktalı alana yazılacak ismi bulun? Bulamadınız mı? Henüz neler yapabileceğinizin farkında değilsiniz demek ki!”

“ Ya saçmalama o bölümün stajları iğrenç kaldıkları yerler falan…”

Bu konu da diğerleri gibi kulaktan dolma bilgilere dayanıyor.  Staj tecrübe için oldukça önemli bir adımdır ve sektör bağlantıları kuvvetli olan bir üniversitede okuduğunuzda sizi sadece profesyonel anlamda zorlayacak bir staj deneyiminiz olur. İş deneyimi edinir, temas yüzeyinizi geliştirir, meslek hayatınızda karşılaşacağınız durumlara karşı hazırlıklı olursunuz.

“ O elindeki de ne? Tamam, hatırladım, staj sırasında tanıştığın uluslararası turizm markasının CEO’sunun kartviziti. Ama onu öyle ortalıkta bırakma bavuluna koy ki Erasmus’a gittiğin ülkede arayabilesin!”

PEKİ, BÜTÜN BUNLAR İÇİN HERHANGİ BİR ÜNİVERSİTEDE BU BÖLÜMÜ OKUMAK YETERLİ Mİ?

Eğer tercih ettiğiniz üniversitenin,

Uluslararası iletişim dili İngilizce ile oluşturulmuş yenilikçi bir müfredatı varsa,

Sheraton Otel gibi marka bir turizm markası ile işbirliği yaparak, verdiği teorik eğitime uygulama desteği sağlayabiliyorsa,

Sektörün içinde yetişmiş, nitelikli akademik kadroya sahipse,

Ulusal ve uluslararası etkinlik ve yarışmalara aktif katılım sağlıyorsa,

Sektörle güçlü ilişkileri sayesinde yurtiçi ve yurtdışı staj bağlantıları sağlayabiliyorsa,

Hayallerinize ulaşmak hiç de zor değil.

Kafanız karışmış olabilir! Ama neye ihtiyacınız olduğunu biliyorsunuz. Linkte sizin için bir alternatif var vakit kaybetmeden